Felhasználónév: Jelszó: Elveszett jelszó? Regisztráció
   Kosár: 0 Ft Pénztár
Nyitóoldal | Mi az IR, PCOS, diabétesz? | Vásárlás menete | Szállítás és átvétel | Elérhetőségeink




Cukorbetegwebaruhaz.hu hírlevél
Táplálkozási tanácsok, újdonságok, kedvezmények és hasznos információk. Iratkozz fel még ma!

 

PickPack pont kiszállítás

19:41 - Egy jó zuhany segít ellazulni.
Általános Szerződési Feltételek

 

Általános szerződési feltételek (ÁSZF) a cukorbetegwebáruház.hu webáruház használatához.

 

 

 

1. A szerződési feltételek alapfogalmai

 

2. Az általános szerződéses feltételek célja

 

3. A webáruház szolgáltatás, termékkínálat

 

4. Az általános szerződési feltételek létrejötte és módosítása

 

5. A vásárló jogai és kötelezettségei, szavatosság

 

6. Adatvédelem, adatbiztonság, adatkezelési nyilatkozat

 

7. Záró rendelkezések, Etikai/ Magatartási Kódex ismertetése

 

 

 

1. A szerződési feltételek alapfogalmai

 

A jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) a webáruházat üzemeltető Bellus Libell Bt. (a továbbiakban: Szolgáltató) és a Szolgáltató által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Megrendelő (a továbbiakban: Megrendelő) jogait és kötelezettségeit tartalmazza.
A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.cukorbetegwebáruház.hu elektronikus áruházon (a továbbiakban: Webáruház) keresztül történik.

 

 

 

1.1 A Szolgáltató/ üzemeltető :

 

Webáruház neve: cukorbetegwebáruház.hu
Cégnév: Bellus Libell Bt.
Székhely: 3163, Szalmatercs, Béke út 12.

Kapcsolattartó: Kiss- Gyürky Krisztina
Cégjegyzékszám: 12-06-005315
Adószám: 22338657-2-12

 

Kiállító szervek: Nógrád Megyei Bíróság Cégbírósága

 

                         (2660, Balassagyarmat, Köztársaság tér 2.)

 

                         Dr. Örkényi Éva közjegyző

 

                         (3100, Salgótarján, Fő tér 1.)

 

Adatkezelési nyilvántartó azonosító: NAIH-76145/2014.

 

Szerződés nyelve: magyar

 

Szállítási partnerek: Trans- o- Flex Hungary Kft és Sprinter Futárszolgálat
Számlavezető pénzforgalmi szolgáltató: Fhb Bank Zrt.
Pénzforgalmi számla száma: 18203181-06016987-40010019
Telefonszám: 06-30-63-88-133
E-mail: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Weboldal: www.cukorbetegwebáruház.hu

 

Megrendelések feldolgozása hétköznapokon történik:

 

(héfő, szerda, csütörtök 9-11 óra között; kedd, péntek13-15 óra között)

 

Megrendelések teljesítésének átlagos ideje munkanapban megadva: 2- 7 munkanap

 

 

 

1.2 A Megrendelő:

 


Aki a Webáruház-szolgáltatást igénybe veszi, azaz Webáruház internetes felületén regisztráltatja magát és e felületen keresztül árut, szolgáltatást megrendel, vásárol. Minden leadott megrendelés anyagi felelősséget von maga után.

 

1.3 A Szállító:

 


Trans-o-flex Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság (Továbbiakban trans-o-flex Hungary Kft.).
 A trans-o-flex Hungary Kft. csomagjainkat a vele kötött szerződés értelmében a saját általános szerződési feltételei alapján szállítja, a Webáruházban a rendelés véglegesítése előtti lépésben közölt, valamint a  weboldal "Szállítás" almenüpontjában megtekinthető árakon.

 

A Pick Pack Pontra történő kiszállítás a Sprinter Futárszolgálat végzi.

 

A  Sprinter Futárszolgálat csomagjainkat a vele kötött szerződés értelmében a saját általános szerződési feltételei alapján szállítja, a Webáruházban a rendelés véglegesítése előtti lépésben közölt, valamint a  weboldal "Szállítás" almenüpontjában megtekinthető árakon. 

 

 

 

Tárhelyszolgáltató adatai:

 

MediaCenter Hungary Kft.

 

(6000, Kecskemét, Sosztakovics u.3. II/6., levelezési cím: 6001, Kecskemét, Pf.:588., Tel. : 76/ 506-618)

 

 

 

2. Általános szerződési feltételek célja

 

A cukorbetegwebáruház.hu az Általános szerződési feltételeket azért ismerteti, hogy ebben részletesen szabályozza a Webáruház-szolgáltatással és annak igénybevételével kapcsolatos feltételeket, a Szolgáltató és a Megrendelő jogait, kötelezettségeit és egyéb, a Webáruház-szolgáltatással összefüggő lényeges körülményeket.

 

A Szolgáltató kizárólag új, bontatlan csomagolású termékeket értékesít. A szavatossági idő terméktípustól függően változó.

 

Termékeink csomagolt árukból állnak, cukorbeteg. IR és PCOS diétába, alacsony szénhidráttartalmú fogyókúrába beilleszthetők.

 

A Webáruház Általános szerződési feltételei a Szolgáltató és a vele szerződéses kapcsolatba lépő Megrendelő között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazza. Az itt nem szabályozott kérdéseket illetően a Szolgáltató Webáruház tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül is irányadóak.

 

Jogorvoslattal élhet:

 

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

 

posta cím: 1530 Budapest, Pf.: 5.

 

cím: 1125 Budapest Szilágyi Erzsébet fasor 22/c

 

Telefon: +36 (1) 391-1400

 

Fax: +36 (1) 391-1410

 

URL: http://naih.hu

 

 

 

2.1 Az ÁSZF közzététele:

 


Az ÁSZF Megrendelő által történő elfogadása a Webáruház-szolgáltatás igénybevételének előfeltétele. A feltételek elfogadásának minősül, ha a Megrendelő a szolgáltatást igénybe veszi, azaz regisztráltatja magát.

 

2.2 Az ÁSZF hatálya: 

 


Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF-et részben vagy egészben bármikor módosíthatja. Az ÁSZF és annak mindenkori módosítása a közzétételkor lép hatályba. Az Általános szerződési feltételek mindaddig hatályban maradnak, amíg a Webáruház-szolgáltató a Webáruház-szolgáltatást biztosítja.

 

3. A Webáruház-szolgáltatás

 

A cukorbetegwebáruház.hu webáruház termékkínálata:

 

  • Édességek (pl.: csokoládé, desszertfélék, nápolyik, kekszek, cukorkafélék, rágógumik)

 

  • Egyéb élelmiszerek (pl.: édesítőszerek, száraztészták, teafélék, mag és gabona lisztek, olajok, szörpök, befőttek, egyéb szárazáruk)
  • Magyarországon minden érvényes engedéllyel rendelkező étrend-kiegészítő termékek

 

 Szolgáltató a Megrendelő részére az alábbi feltételek szerint nyújtja a Webáruház-szolgáltatást.

 

3.1 A Webáruház-szolgáltatás területi hatálya:

 

 
Szolgáltató kizárólag Magyarország területére címzett megrendeléseket fogad el. Magyarország területén kívüli postai, illetve egyéb címre történő szállítás nem lehetséges, minden ilyen megrendelés és a regisztráció, annak ellenére, hogy a regisztráció és a rendelés lehetősége ettől függetlenül fennáll, érvénytelennek minősül, és törlésre kerül.

 

3.2 A regisztrációhoz szükséges adatok:

 

  • Élő és érvényes e-mail cím
  • Jelszó

 

3.3 Rendeléshez szükséges további adatok:

 

  • Számlázási név, cím
  • Élő, és érvényes magyarországi mobiltelefonszám
  • Szállítási név, cím
  • Szállítással kapcsolatos kapcsolattartó telefonszáma (érvényes magyarországi mobiltelefonszám), amennyiben különbözik a megrendelő telefonszámától

 

3.4 Szolgáltató a fent említett adatok tárolásával kapcsolatban a következő nyilatkozatot teszi:

 


A regisztráció során megadott adatokat Szolgáltató bizalmasan kezeli - figyelemmel a
2011. évi CXII.tv. 5.§.(1). bekezdés a./ pontja és a 2001. évi CVIII.tv. 13/A.§.-a. adatvédelemről szóló törvényre -, kizárólag csak a Webáruház rendelési céljaira használja fel.

Szolgáltató Megrendelő adatait harmadik személynek nem adja át, kivéve a megrendelések teljesítése érdekében a rendelések kiszállítására szerződött futárszolgálatnak a trans-o-flex Hungary Kft. -nek, ás a Sprinter Futárszolgálatnak.
Megrendelő tudomásul veszi, hogy az adatszolgáltatás önkéntes, hozzájárulását önként és határozatlan időre adta azzal, hogy írásban bármikor visszavonhatja.
Mivel a jelenlegi körülmények között világszerte az interneten keresztül történő adatátvitel jelentős része titkosítás nélkül zajlik, így Szolgáltató sem vállalhat garanciát arra, hogy az adatok szerverre való elküldése során az adatokhoz illetéktelenek nem férhetnek hozzá.

 

Megrendelő a Regisztráció gomb megnyomásával feltétlenül és visszavonhatatlanul kijelenti, hogy az ÁSZF-et, ezen belül az adatvédelmi rendelkezéseket elolvasta, megértette, tudomásul vette és magára nézve kötelezőnek ismerte el.

 


3.5 A szolgáltatás igénybevétele

 

  1. A megrendelések leadása a Webáruházban elektronikus úton (www.cukorbetegwebáruház.hu weboldalon) és telefonon (06-30-63-88-133) lehetséges. Más formátumban leadott rendeléseket a Szolgáltató nem fogad el.
  2. MINDEN LEADOTT MEGRENDELÉS ANYAGI FELELŐSSÉGET VON MAGA UTÁN. Kérjük ezt figyelembe venni a rendelés leadásakor.
  3. A Webáruházban megtalálható termékek kizárólag telefonon és online, házhoz szállítással, pick pack pontos átvétellel illetve személyes átvételi lehetőséggel rendelhetők meg.
  4. Minimum rendelési összeg: személyes átvételnél: 1500Ft. Egyéb rendelésnél nincs alsó határ.
  5. A termékek mellett feltüntetett ár az adott árucikk bruttó vételára, amely már az általános forgalmi adót is tartalmazza, azonban nem tartalmazza a szállítás díját. (Egyéb díjak: csomagolási költség, utánvételi plusz költség webáruházunkban NINCS.)
  6. Amennyiben valamely termék ára minden gondosság ellenére hibásan kerül feltüntetésre - különösen a nyilvánvaló elírások, az általános forgalmi értéktől jelentősen eltérő vagy rendszerhiba folytán megjelenő árak, - akkor Szolgáltató nem köteles a megrendelt terméket hibás áron szállítani, hanem a Megrendelő tájékoztatása mellett felajánlja a helyes áron történő kiszállítást. Amennyiben ez a Megrendelőnek nem felel meg, elállhat a szerződéstől.
  7. A feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek. Az esetleges elírásokból eredő károkért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
  8. Az árucikkek mellett található fotók szimbolikus fotók, az árucikkek csomagolása, megjelenése ettől eltérhet.
  9. A termékekhez tartozó termékleírások nagyobb részét a gyártók bocsátották rendelkezésre, illetve kisebb részben a csomagolásról és egyéb, mások által is elérhető, nyilvános forrásokból származnak. Ezek pontatlanságáért felelősséget Szolgáltató nem vállal.
  10. Szolgáltató nem vállal felelősséget azért, hogy a megrendelt termék a Megrendelő saját céljaira felhasználható-e. A Megrendelő kötelessége megvizsgálni azt, hogy a termék a saját felhasználási céljainak megfelel-e.
  11. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben.
  12. Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díja a Megrendelőt terheli. Szolgáltató a csomag újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének (ami a termékek összegét és a szállítási díjat is tartalmazza) előre történő átutalása esetén indítja el!
  13. 35.000 Ft-ot elérő, utánvétes megrendelés esetén Szolgáltató 10% előleg átutalását kéri.

 

4. A Webáruház szerződés létrejötte és módosítása

 

4.1 Általános jellemzők: 

 


A szerződés a Szolgáltató Internetes felületén történő regisztrációval, a jelen szerződési feltételek elfogadásával jön létre. A Webáruházban való vásárlás feltétele a regisztráció. A megrendelések akkor jönnek létre, amikor a vásárló a megrendelést végső formájában jóváhagyja. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a megrendelések beérkezésekor, amennyiben a regisztráció adatainak valódisága kérdéses vagy értelmezhetetlen, az adatokat törölje, és az ezekkel az adatokkal feladott megrendeléseket érvénytelennek minősítse.

 

A megrendelt termékeket 2-7 munkanap közötti intervallumban szállítjuk, illetve csomagoljuk. Minderről a Megrendelő elektronikus úton (e- mail) tájékoztatást kap és nyomon követheti a rendeléseit a cukorbetegwebáruház.hu oldalon a "saját adataim" fül alatt.

 

4.2 Regisztráció: 

 


A Webáruház-regisztráció során a Megrendelő adatai megadása után rendelkezik a rendelés leadásának képességével. A Megrendelő a termékkínálatból bejelentkezés nélkül szabadon válogathat, azokat kosarába helyezheti. A Megrendelő felhasználói nevével és jelszavával tud bejelentkezni a Webáruházba, a bejelentkezés nélkül kosarába gyűjtött termékeket bejelentkezéskor a boltrendszer automatikusan helyezi a vásárló személyes kosarába.

 

4.3 Megrendelés módosítása, törlése: 

 


A 2001 évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a megrendelő felé azonnal értesítést küld a Webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről.

 

Amennyiben a Megrendelőhöz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a Megrendelő ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Szolgáltató a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget Megrendelőnek rendelése módosítására amennyiben Megrendelő a visszaigazoló e-mailben észreveszi, hogy valamelyik terméket tévedésből rendelte meg, illetve mást rendelt, mint szeretett volna, vagy rossz átvételi módot jelölt meg. Ebben az esetben Megrendelőnek azonnal jeleznie (max. 24 órán belül) kell Szolgáltató felé a tévedését, az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. email címen, ill. a 06-30-63-88-133 telefonszámon (hétköznap 9:00- 18:00 óra között).
Szolgáltató a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a rendelés lemondására illetve a módosításra az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mail címen, ill. a 06-30-63-88-133 telefonszámon (hétköznap 9:00- 18:00 óra között) addig, amíg Szolgáltató át nem adja Megrendelő csomagját a futárszolgálatnak, illetve nem továbbítja a kért Pick Pack Pontra vagy az átvételi pontra kézbesítésre. Megrendelő az átadásról minden esetben e-mailben értesül.

Amennyiben a megrendelő rossz átvételi módot ad meg és a csomagátadás előtt nem értesíti a webáruházat, úgy a felesleges ki és visszaszállítási költség is a megrendelőre hárul.


Ezt követően a 45/2014. (II. 26.)  kormányrendelet az irányadó.
Szolgáltató átutalással történő fizetés esetén a rendelés visszavonásakor a 45/2014. (II. 26.)  kormányrendelet szabályozásai alapján 14 napon belül téríti vissza Megrendelőnek az átutalt összeget, a banki tranzakciók során keletkezett költségeket azonban Megrendelőre hárítja.

 

 

 

4.4 Fizetési feltételek: 

 


Megrendelő a vásárolt áru és szolgáltatás ellenértékét elektronikus úton (átutalással, az "utalás összege" tárgyú email beérkezése után) , vagy a futárnak az áru átvételekor készpénzben (utánvételes fizetési lehetőség), illetve a pick pack pontos átvevőhelyeken utánvételes átvétel esetén készpénzben vagy bankkártyával ( Az üzletek 80%-ban már lehet bankkártyával is fizetni. Kérjük minden esetben tájékozódjon a Boltkeresőben vagy a letölthető boltlistában (http://www.pickpackpont.hu/atveteli-pont) az adott üzletre vonatkozó fizetési lehetőségekről, vagy kérdezze meg a csomag átvételét megelőzően, az adott üzletben.)  teljesítheti.

 

A szerződött futárszolgálat a készpénz átvételéről bizonylatot ad.
Szolgáltató részteljesítést nem vállal (vagyis csak teljes, bontatlan csomagot kézbesít), a szerződött futárszolgálat munkatársa részteljesítést nem fogadhat el. A Megrendelő a megrendelés összes tételét egyben átveheti, vagy a teljes megrendelés átvételét megtagadhatja. Amennyiben a rendelés átvételét Megrendelő megtagadja, Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a Megrendelő regisztrációját megszüntesse, valamint esetlegesen közben leadott rendeléseit érvénytelenítse, egyéni mérlegelés alapján.

 


4.5 Sikertelen kézbesítés esetén: 

 


Általános kiszállítási határidőnél a szállító két alkalommal kísérli meg a megrendelt áruk átadását. Ezután a megrendelést az eladó érvénytelennek nyilvánítja és törli.

Személyes átvételnél az átvételi ponton 7 napig őrzik a csomagot, ezután automatikusan törlésre kerül.

 

 

 

5. A Megrendelő jogai és kötelezettségei, szavatosság

 

5.1 Az elállás joga

 


Megrendelő a vásárlástól, a megrendelt terméket tartalmazó csomag átvételétől számított 14 munkanapon belül - figyelemmel a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletre - indokolás nélkül elállhat. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 munkanapon belül.

 

A megrendelő indoklás nélkül gyakorolhatja elállási jogát a szerződés megkötésének a napjától a termék átvételének időpontja közötti időszakban is.

 

Elállás esetén a Bellus Libell Bt. nem köteles visszatéríteni a megrendelőnek az emelt díjú fuvarozásból eredő többletköltségeket (ha volt), csak a normál fuvarozási díjat.

 

(Kérjük, ezen mintára küldje el levélben vagy emailben a lent megadott névre és címre az ellállási nyilatkozatot.)

 

(Amennyiben szeretné, elküldjük Önnek emailben word formátumban, ha kéri tőlünk az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. email címen.)

 

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

 

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza! )

 

Címzett:

 

Bellus Libell Bt. /cukorbetegwebáruház.hu webáruház (3163, Szalmatercs, Béke u 12., Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. )

 

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:

 

" ide kérjük beilleszteni a kifogásolt termék(ek) darabszámát, pontos nevét, kiszerelését, árát (pl.: 2 db Falusi Zabliszt, 250 g, 2x 111 Ft)"

 

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

 

 "Ide kérjük beírni az átvétel időpontját, amikor a csomag Önhöz került"

 

A fogyasztó(k) neve:

 

A fogyasztó(k) címe:

 

A fogyasztó(k) aláírása:

 

Kelt:

 

Magyarázat: " termékkel kapcsolatos észrevétel"

 

Erre a linkre kattintva letöltheti az elállási nyilatkozat mintát PDF formátumban.

 

Aláírás kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén szükséges, az emailben feladott nyilatkozatnál nem!

 

Forrás: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

 

 

 

Elállás esetén a terméket sértetlen - külső sérelmi nyomoktól, használattól mentes - állapotban Megrendelő nevének feltüntetésével Megrendelő saját költségén kell a Szolgáltató levelezési címére visszajuttatnia (Bellus Libell Bt. 1039, Budapest, Lukács György u 4. VII/ 65.).

 

Szolgáltató a Megrendelő által kifizetett vételárat az elállást követő 14 napon belül visszatéríti.

 

Az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket Megrendelőnek kell viselnie.
Szolgáltató a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő károk megtérítésére igényt tart.
Vitás esetek elkerülésére a visszaküldött árukat tartalmazó csomag felbontásáról Szolgáltató videofelvételt készít. Szolgáltató kizárólag sérülésmentes, hiánytalan csomagolású termék visszaszolgáltatása esetén téríti vissza a teljes vételárat.

 

A távollevő felek közt létrejött szerződéseket szabályozó kormányrendelet (45/2014. (II. 26.)) az új Polgári Törvénykönyv szerint a fogyasztói körbe nem tartoznak bele a gazdasági társaságok és más jogi személyek, vagyis ha valaki cég nevében eljárva ad le rendelést webáruházunkba, 2014.06.13.- tól nem illeti meg az elállási jog.
Az elállásra nyitva álló 14 munkanapos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a Megrendelő a csomagot átvette.

 

Minden héten szerdai munkanapon (8:00- 20:00 óra között) lehetséges a webáruházban megrendelt termékekkel/ szolgáltatással kapcsolatos reklamációk megbeszélése a Szolgáltatóval. 
Megrendelő nem gyakorolhatja a fenti elállási jogot hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást felbontotta, illetve higiéniai termékek (kozmetikumok), étrend- kiegészítők, vitaminok, csomagolt ételek (keksz, liszt, stb.) esetén, amennyiban a termék felbontásra került! Ha a védőcsomagolás bontatlan, akkor élhet a Megrendelő az elállási jogával.
Megrendelő nem gyakorolhatja az elállási jogot olyan termék esetében sem, amely a személyéhez kötött, illetve amelyet a Megrendelő utasításai alapján, vagy kifejezett kérésére állítottak elő (pl.: névre szóló vásárlási utalvány), vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza, vagy romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék, (pl.: egyedi kérésre beszerzett rövid lejáratú péksüteményeknél, zsemlemorzsáknál, stb.), illetve
olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az  átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

 

Megrendelő rendelését egyszerűen, kötelezettség nélkül lemondhatja Szolgáltató elérhetőségein keresztül mindaddig, amíg csomagját Szolgáltató át nem adja a futárszolgálatnak/ továbbítja a megadott Pick pack Pontra kézbesítésre.

 

Megrendelő az átadásról és a rendelésének állapotáról minden esetben e-mailben értesül.

 

Az elállási joggal élő vásárlónak kötelessége saját költségén visszajuttatni a terméket a webáruház üzemeltetője részére.

 

Fontos! A vásárló nem kötelezheti az eladót, a visszaszállítási díj kifizetésére, ez minden esetben a vásárlót terheli!

 

A vásárlót nem terheli semmilyen más költség, a termék visszaszállításának díján kívül, azonban kötelezhető a nem rendeltetésszerű használatból eredő kár megtérítésére!

 

Mint webáruház üzemeltetőnek 14 nap áll rendelkezésére, hogy visszatérítse a vásárló számára a teljes vételárat, amennyiben élni kíván az elállási vagy felmondási jogával.

 

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 23. § (4). pontja értelmében a kereskedő mindaddig visszatarthatja a termék vételárát, amíg a vásárló nem juttatta vissza a terméket, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy a termék visszajuttatásáról gondoskodott. A vásárlónak a közléstől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia a terméket a kereskedőnek. A Megrendelőtt terheli annak bizonyítása, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározott elállási és felmondási jogot a rendeletben foglaltakkal összhangban gyakorolta.

Az itt nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyv, valamint a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) számú kormányrendelet szabályai az irányadóak.

 

5.2 A Szolgáltató esetleges kára

Amennyiben a visszahozott áruról kiderül, hogy károsodott, és ez a károsodás a nem rendeltetésszerű használat miatt következett be, a 45/2014. (II. 26.) számú kormányrendelet értelmében a termékben okozott értékcsökkenés megtérítését a Szolgáltató követelheti a megrendelőtől.

 

5.3. Panaszkezelés rendje

 

 Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

 

Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

 

Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

 

Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken.

 

Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.

 

Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:

 

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
GPS koordináták: X 19,071     Y 47,496
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
E-mail: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

 

11.7. Vagy területi szerveihez:

 

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság területi szerveinek listáját itt találja:
http://www.nfh.hu/teruleti
11.8. Panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. ;

 

Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. ;

 

Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. ;

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. ;

 

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. ;

 

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. ;

 

Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. ;

 

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. ;

 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. ;

 

Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. ;

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. ;

 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. ;

 

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. ;

 

Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

 

Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. ;

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. ;

 

Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. ;

 

Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

 

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

 

Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

 

A  békéltető testület hatáskörébe tartozik a  fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A  békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a  fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a  felek között, ennek eredménytelensége esetén az  ügyben döntést hoz a  fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

 

Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

 

Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
 

Az online vitarendezési platform is rendelkezésükre áll, melyhez szükséges vállalkozásunk e-mail címe is, ami az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. .

Az online vitarendezési platform felhasználható a vitás kérdések rendezéséhez, valamint az online adásvételi és szolgáltatási szerződésekből eredő fogyasztói jogviták rendezéséhez.

Az online vitarendezési platform erre a linkre kattintva érhető el: 

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

 

 

 

 

 

5.3 Szavatosság

 

A megrendelt termékekre a Ptk. 305. § szabályai szerint Szolgáltató szavatosságot vállal, a terméken feltüntetett szavatossági időn belül garantálja a termék minőségét.

 

Szavatossági idő: ameddig a szavatosság érvényes. A termékek szavatossági ideje egyedileg és a gyártás idejétől függően is változó, ami a dobozon vagy a csomagoláson olvasható.

 

A szolgáltató jótáll azért, hogy az általa vagy szállítója által szállított termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra, valamint mentes mindenfajta olyan hibáktól, amelyek a szolgáltató mulasztásából eredhhetnek.

 

Szavatossággal a szolgáltató arra vállal felelősséget, hogy az eladáskor a vásárló hibátlan terméket kapott, melynek tehát nincs olyan rejtett hibája, amely csak később fog kiderülni, és az ismertetett tulajdonságait a szavatossági időn belül megtartja.

 

Reklamációval kapcsolatban a megrendelő a szolgáltató bármely elérhetőségén jelezheti problémáját.

 

Egyébiránt az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk-ban és a 49/2003. (VII.30.) GKM rendeletben foglaltak az irányadóak.

 

 

 

Hibás teljesítés esetén Megrendelő kifogásáról a hiba felfedezését követő lehető legrövidebb időn belül írásban tájékoztatja Szolgáltatót.

 

Hibás teljesítés esetén a megrendelést a Ptk. 306. §-ban meghatározott szavatossági sorrend szerint Szolgáltató: - elsősorban kicseréli - ha a cserére nincs mód, úgy Megrendelő választása szerint árengedményt ad, vagy Megrendelő a megrendeléstől elállhat, és kérheti a megrendelt termékért kifizetett összeg visszatérítését.
A szállítási költséget Szolgáltató nem fizeti vissza.

 

Jelentéktelen hiba esetén elállásnak helye nincs.
Hibás teljesítés esetén a szavatossági jogok érvényesítésével kapcsolatos költségek Szolgáltatót terhelik.

 

A szavatosság hivatalos leírását megtalálhatja a következő linkre kattintva:

 

http://www.nfh.hu/magyar/hasznos/szavatossag/alap/alapfogalmak.html

 

 

 

6. Adatvédelem, adatbiztonság

 

6.1 Adatvédelmi nyilatkozat: 

 


A szolgáltatás igénybevételéhez szükséges regisztráció során a Szolgáltató a Megrendelőről annak azonosításához a következő adatokat rögzíti:

 

  • Megrendelő neve, felhasználói neve, jelszava, elektronikus levelezési címe, elérhetőségi telefonszáma
  • A megrendelt áruk kiszállítása érdekében a Szolgáltató a következő adatokat bocsátja a szállító, illetve a szállító megbízottja rendelkezésére: megrendelés ideje, átvevő neve (szállítási címből), cég neve (szállítási címből), a teljes szállítási cím, a megrendelés összege (utánvét esetén), megrendelésszám, megrendelő telefonszáma és egyéb elérhetősége.

 

Szolgáltató tiszteletben tartja és biztonsággal őrzi Megrendelő személyes adatait. A regisztráció során megadott adatokat bizalmasan kezeli - figyelemmel az 1992. évi LXIII. adatvédelemről szóló törvényre -, kizárólag csak a Webáruház rendelési céljaira használja fel.

 

Megrendelő adatait harmadik személynek nem adja át, kivéve a megrendelések teljesítése érdekében a rendelések kiszállítására szerződött trans- o- flex Kft és Sprinter Futárszolgálat alvállalkozóknak.
Megrendelő tudomásul veszi, hogy az adatszolgáltatás önkéntes, hozzájárulását önként és határozatlan időre adta azzal, hogy írásban ( Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. ) bármikor visszavonhatja.

 

6.2 Adatkezelési nyilatkozat

 

A cukorbetegwebáruház.hu domain néven üzemelő webáruház adatait a Bellus Libell Bt. kezeli. Az adatok megadása önkéntes alapon az érintett hozzájárulásával történik. Az adatok megadása és kezelése a megrendelés teljesítéséhez szükséges annak érdekében, hogy a megrendelések egymástól elkülönítve, azok tartalma beazonosíthatóak legyenek. Az adatkezelő a megadott adatokat 2001. évi CVIII törvény figyelembe vételével kezeli, illetve tárolja. Mindent megtesz azok biztonsága és sérthetetlensége érdekében és azok kezelésekor a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvényben előírtaknak alapján jár el. A megadott szállítási adatokat a megrendelt termék kiszállítását végző partnerünk a Trans- O- Flex Kft., illetve a Sprinter Futárszolgálat megismerheti a csomag kézbesítéséhez.

 

6.3 Személyes adatok módosítása: 
Megadott személyes adatait Megrendelő a Webáruház felhasználói felületén (saját adataim fülre kattintva) bármikor megváltoztathatja, illetve törölheti. Amennyiben Megrendelőnek ebben segítségre van szüksége, munkanapokon az átvételi hely nyitva tartási ideje alatt a telefonon (06-30-63-88-133) lehet segítséget kérni ebben is.

 

Az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. email címre küldött elektronikus levélben is kérheti adatainak megváltoztatását.

 

A regisztráció törlését a vásárló a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. elektronikus levélcímen kérheti.

 

 

 

7. Záró rendelkezések

 

7.1. A távoli felek közti szerződésekkel kapcsolatos kikötések

 


Szolgáltató és Megrendelő között írásos szerződés köttetik, amelyet szolgáltató elektronikus rendszerében tárol, tehát a szerződés visszakereshető, egyéb módon nem történik iktatás.
A megadott adatokat a Szolgáltató a MediaCenter Hungary Kft.- nél található szerveren tárolja, a megfelelő biztonsági előírások betartásával. (6000, Kecskemét, Sosztakovics u.3. II/6., levelezési cím: 6001, Kecskemét, Pf.:588., Tel. : 76/ 506-618)

 

7.2. A szerződés megszűnése

 


Megrendelő bármikor kérheti a szerződés megszüntetését, ezt személyazonosságának igazolása után Szolgáltató tudomásul veszi, és a Megrendelő Webáruház- használati lehetőségét megszünteti.
Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a Megrendelő nem megfelelő viselkedése esetén indokolt esetben a szerződést egyoldalúan felmondja.

 

7.3. Felelősség

 


Megrendelő teljes körű felelősséggel tartozik minden olyan rendelésért és egyéb tranzakcióért, amelynek során a jelszava felhasználásra került. Erre való tekintettel Megrendelő gondoskodik jelszava megfelelő titokban tartásáról. Megrendelő ezen felelőssége nem áll fenn, ha jelszava saját hibáján kívül került illetéktelen személy(ek)hez. Szolgáltató nem vállal felelősséget a rendelés nem teljesítéséből, késéséből, a szolgáltatás leállásából eredő, és/vagy az esetleges üzleti vagy magántermészetű információk elvesztéséből vagy egyéb anyagi veszteségből fakadó károkért.
A jelen Általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók.

 

45/2014. (II. 26.) kormányrendelet a távollevők között kötött szerződésekről

 

A FOGYASZTÓI SZERZŐDÉSEK KÖZÖS SZABÁLYAI

 

3. A szerződéskötést követő telefonos kapcsolattartásra és a fizetési eszköz használati díjára vonatkozó szabályok

 

6. § Ha a vállalkozás a szerződéskötést követő kapcsolattartáshoz telefonos ügyintézést biztosít, a vállalkozás biztosítja, hogy a vele kapcsolatba lépő fogyasztót a hívásért emelt díj nem terheli. E rendelkezés nem érinti az elektronikus hírközlési szolgáltató azon jogát, hogy a hívásokért díjat számítson fel.

 

7. § (1) A vállalkozás az adott fizetési mód igénybevételéért a fizetési móddal összefüggésben felmerült általa viselt költséget meghaladó díjat nem számíthat fel.

 

(2) Az (1) bekezdés nem érinti azon jogszabályi rendelkezéseket, amelyek egy adott fizetési mód igénybevételéért díj vagy egyéb fizetési kötelezettség felszámítását tiltják.

 

4. Nem kért értékesítés

 

8. § (1) A vállalkozás nem követelhet a fogyasztótól ellenszolgáltatást, ha olyan terméket értékesít vagy olyan szolgáltatást nyújt, amelyre nézve nem jött létre szerződés.

 

(2) A fogyasztó nyilatkozatának elmulasztása esetén sem lehet vélelmezni a vállalkozás ajánlatának – hallgatólagos – elfogadását.

 

III. FEJEZET

 

AZ ÜZLETHELYISÉGEN KÍVÜL KÖTÖTT ÉS A TÁVOLLÉVŐK KÖZÖTT KÖTÖTT SZERZŐDÉSTŐL ELTÉRŐ SZERZŐDÉSEKRE VONATKOZÓ SZABÁLYOK

 

5. A szerződéskötést megelőző tájékoztatás

 

9. § (1) Üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződéstől eltérő szerződés esetén a vállalkozás köteles világosan és közérthető módon a fogyasztó szerződési nyilatkozatának megtétele előtt tájékoztatni a fogyasztót

 

a) a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságairól, az adathordozónak és a terméknek vagy szolgáltatásnak megfelelő mértékben;

 

b) a vállalkozás nevéről, a vállalkozás székhelyének postai címéről, és – ha azzal rendelkezik – a telefonszámáról, és az elektronikus levelezési címéről;

 

c) a szerződés szerinti termékért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegéről vagy – ha a termék vagy szolgáltatás jellegéből adódóan az ellenértéket nem lehet előre ésszerűen kiszámítani – annak számítási módjáról, valamint az ezen kívül felmerülő valamennyi költségről (így különösen a fuvardíjról és a postaköltségről), vagy, ha e költségeket nem lehet ésszerűen előre kiszámítani, annak a ténynek a feltüntetéséről, hogy további költségek merülhetnek fel;

 

d) a teljesítés feltételeiről, különösen a fizetésről, a fuvarozásról és a teljesítési határidőről, valamint a vállalkozás panaszkezelési módjáról;

 

e) a kellékszavatosságra, a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi kötelezettség fennállásáról, valamint az értékesítés utáni szolgáltatások és a jótállás meglétéről, feltételeiről;

 

f) határozott időre szóló szerződés esetén a szerződés időtartamáról, határozatlan időre szóló szerződés esetén a szerződés megszüntetésének feltételeiről;

 

g) a határozott időre szóló olyan szerződés esetén, amely határozatlan időtartamúvá alakulhat át, az átalakulás feltételeiről, és az így határozatlan időtartamúvá átalakult szerződés megszüntetésének feltételeiről;

 

h) a digitális adattartalom működéséről, valamint az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedésről;

 

i) a digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való bármilyen vonatkozó együttműködési képességéről a vállalkozástól ésszerűen elvárható ismereteknek megfelelően;

 

j) a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről, a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület nevéről és székhelyének postai címéről.

 

(2) A vállalkozást nem terheli az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatási kötelezettség azon információk vonatkozásában, amelyek a körülmények alapján nyilvánvalóak.

 

(3) Az (1) bekezdés e) pontja szerinti tájékoztatást a vállalkozás a kellékszavatosság, a termékszavatosság és a jótállás fogalmak pontos és megfelelő használatával köteles megadni olyan módon, hogy a fogyasztó számára világos és egyértelmű legyen az e fogalmak jelentése közötti különbség. E tájékoztatás a 3. mellékletben foglalt mintatájékoztató útján is megadható.

 

10. § Nem kell alkalmazni a 9. §-t az olyan mindennapi élet szokásos szükségleteinek fedezése körébe tartozó kisebb jelentőségű szerződésre, amelyet a szerződéskötés időpontjában teljesítenek.

 

IV. FEJEZET

 

AZ ÜZLETHELYISÉGEN KÍVÜL KÖTÖTT ÉS A TÁVOLLÉVŐK KÖZÖTT KÖTÖTT SZERZŐDÉSEKRE VONATKOZÓ KÜLÖNÖS SZABÁLYOK

 

6. A szerződéskötést megelőző tájékoztatás

 

11. § (1) Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés és távollévők között kötött szerződés megkötését megelőzően a vállalkozás köteles világosan és közérthető módon tájékoztatni a fogyasztót

 

a) a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságairól, az adathordozónak és a terméknek vagy szolgáltatásnak megfelelő mértékben;

 

b) a vállalkozás nevéről;

 

c) a vállalkozás székhelyének postai címéről, és – ha azzal rendelkezik – a telefonszámáról, a telefaxszámáról és az elektronikus levelezési címéről, továbbá annak a vállalkozásnak a nevéről és postai címéről, akinek a nevében eljár;

 

d) a vállalkozás üzleti tevékenysége helyének postai címéről, és annak a vállalkozásnak a postai címéről, akinek a nevében eljár, akihez a fogyasztó a panaszait címezheti, ha e cím a c) pont szerint megadott címtől eltér;

 

e) a szerződés szerinti termékért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegéről vagy – ha a termék vagy szolgáltatás jellegéből adódóan az ellenértéket nem lehet előre ésszerűen kiszámítani – annak számítási módjáról, valamint az ezen felül felmerülő valamennyi költségről (így különösen a fuvardíjról vagy a postaköltségről), vagy ha e költségeket nem lehet ésszerűen előre kiszámítani, annak a ténynek a feltüntetéséről, hogy további költségek merülhetnek fel;

 

f) határozatlan időre szóló vagy előfizetést magában foglaló szerződés esetében arról, hogy az ellenszolgáltatás teljes összege a számlázási időszakra vonatkozó valamennyi költséget tartalmazza. Ha az ilyen szerződés átalánydíjas, arról, hogy az ellenszolgáltatás teljes összege egyúttal a teljes havi költséget is jelenti. Ha az összes költséget nem lehet előre kiszámítani, a fogyasztót tájékoztatni kell az ellenszolgáltatás összegének kiszámításának módjáról;

 

g) a szerződés megkötéséhez alkalmazott távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz használatának díjáról, ha e díj emelt díjnak minősül;

 

h) a teljesítés feltételeiről, így különösen a fizetésről, a fuvarozásról és a teljesítési határidőről, valamint a vállalkozás panaszkezelési módjáról;

 

i) a 20. § szerinti jog gyakorlásának határidejéről és egyéb feltételeiről (különösen a 22. §-ban foglaltakról), valamint a 2. melléklet szerinti nyilatkozat-mintáról;

 

j) arról, hogy a 20. § szerinti jog gyakorlása esetén a termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, ha a vállalkozás nem vállalta e költség viselését, és – a távollévők között kötött szerződés esetében – a termék postai küldeményként nem küldhető vissza;

 

k) arról, hogy a fogyasztó a 26. § szerint köteles megtéríteni a vállalkozás ésszerű költségeit, ha a 13. § vagy a 19. § esetén a teljesítés megkezdését követően gyakorolja a 20. § szerinti felmondási jogát;

 

l) arról, ha a 29. § alapján a fogyasztót nem illeti meg a 20. § szerinti jog, illetve azokról a körülményekről, amelyek teljesülése esetén a fogyasztó elveszíti a 20. § szerinti jogát;

 

m) a kellékszavatosságra és a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi kötelezettségről;

 

n) az értékesítés utáni ügyfélszolgálati és egyéb szolgáltatások, valamint a jótállás fennállásáról és annak feltételeiről;

 

o) arról, hogy rendelkezésre áll-e a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex, illetve a magatartási kódexről történő másolatkérés módjáról;

 

p) határozott időre szóló szerződés esetén a szerződés időtartamáról, határozatlan időre szóló szerződés esetén a szerződés megszüntetésének feltételeiről;

 

q) a határozott időre szóló olyan szerződés esetén, amely határozatlan időtartamúvá alakulhat át, az átalakulás feltételeiről, és az így határozatlan időtartamúvá átalakult szerződés megszüntetésének feltételeiről;

 

r) a fogyasztó kötelezettségeinek szerződés szerinti legrövidebb időtartamáról;

 

s) a fogyasztó által a vállalkozás kérésére fizetendő vagy biztosítandó letét vagy egyéb pénzügyi biztosíték nyújtásáról és annak feltételeiről;

 

t) a digitális adattartalom működéséről, valamint az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedésről;

 

u) a digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való együttműködési képességéről a vállalkozástól ésszerűen elvárható ismereteknek megfelelően;

 

v) a jogszabályi előírás vagy a vállalkozás döntése alapján a vállalkozásra nézve kötelező peren kívüli panaszkezelési mód és vitarendezési mechanizmus igénybevételének lehetőségéről, valamint az ehhez való hozzáférés módjáról;

 

w) a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről, a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület nevéről és székhelyének postai címéről.

 

(2) Ha a vállalkozás nem tett eleget az (1) bekezdés e) és f) pontjaiban meghatározott valamennyi járulékos költségre vagy az (1) bekezdés j) pontjában meghatározott költségre vonatkozó tájékoztatási követelménynek, a fogyasztó nem köteles megfizetni e költségeket.

 

(3) Nyilvános árverés esetén a vállalkozás (1) bekezdés b), c) és d) pontjában meghatározott adatai helyett az árverező vállalkozás azonos adatai is megadhatók.

 

(4) Az (1) bekezdés i), j) és k) pontjában meghatározott tájékoztatás az 1. mellékletben foglalt mintatájékoztató megfelelő kitöltésével is megadható.

 

(5) A vállalkozás az (1) bekezdés m) pontja szerinti és az n) pontban a jótállásra vonatkozó tájékoztatást a kellékszavatosság, a termékszavatosság és a jótállás fogalmak pontos és megfelelő használatával köteles megadni olyan módon, hogy a fogyasztó számára világos és egyértelmű legyen az e fogalmak jelentése közötti különbség. E tájékoztatás a 3. mellékletben foglalt mintatájékoztató útján is megadható.

 

(6) Az (1) bekezdés szerinti tájékoztatás a szerződés részét képezi és nem módosítható, kivéve, ha a szerződő felek erről kifejezetten megállapodnak.

 

(7) Az e §-ban meghatározott tájékoztatási kötelezettség teljesítésének bizonyítása a vállalkozást terheli.

 

7. A szerződéskötésre vonatkozó formai követelmények üzlethelyiségen kívül kötött szerződés esetén

 

12. § (1) Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés esetén a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésében előírt tájékoztatást a fogyasztóval papíron vagy – a fogyasztó beleegyezése esetén – más tartós adathordozón közli. A tartós adathordozón rendelkezésre bocsátott tájékoztatást olvasható módon, világos és közérthető nyelven kell a fogyasztó rendelkezésére bocsátani.

 

(2) A szerződéskötést követően a vállalkozás átadja a fogyasztónak az aláírt szerződés másolatát, vagy a szerződéskötést papíron vagy – a fogyasztó beleegyezése esetén – más tartós adathordozón visszaigazolja. A visszaigazolás tartalmazza a fogyasztónak a 29. § (1) bekezdés m) pontja szerint adott nyilatkozatát.

 

(3) Az olyan üzlethelyiségen kívül kötött szerződés esetében, ahol a fogyasztó kifejezetten kérte a vállalkozás javításra vagy karbantartásra irányuló szolgáltatását, és a szerződő felek azonnal teljesítik szerződéses kötelezettségeiket, feltéve, hogy a fogyasztó által fizetendő összeg nem haladja meg kétszáz eurónak a Magyar Nemzeti Bank tájékoztatás megadásának napján érvényes hivatalos deviza-középárfolyama szerint megfelelő forintösszeget

 

a) a vállalkozás papíron vagy – a fogyasztó beleegyezése esetén– más tartós adathordozón közli a fogyasztóval a 11. § (1) bekezdés b) és c) pontjában előírt tájékoztatást, továbbá az ellenszolgáltatás teljes összegét vagy annak kiszámítási módját, a teljes összegre vonatkozó becsléssel együtt;

 

b) a vállalkozás közli a fogyasztóval a 11. § (1) bekezdésének a), i) és l) pontjában előírt tájékoztatást, azonban a fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján nem köteles azt papíron vagy más tartós adathordozón átadni, és

 

c) a szerződéskötés visszaigazolása tartalmazza a 11. § (1) bekezdésében előírt tájékoztatást.

 

13. § A fogyasztó az arra vonatkozó kérését, hogy a vállalkozás a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítését már a 20. § (2) bekezdése szerinti határidő lejárta előtt kezdje meg, köteles a vállalkozóval kifejezetten, tartós adathordozón közölni.

 

8. A szerződéskötésre vonatkozó formai követelmények távollévők között kötött szerződés esetén

 

14. § Távollévők között kötött szerződés esetén a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésében előírt tájékoztatást – világos és közérthető nyelven – a fogyasztóval közli, vagy azt a fogyasztó számára elérhetővé teszi az alkalmazott távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköznek megfelelő módon. A tartós adathordozón rendelkezésre bocsátott tájékoztatásnak olvashatónak kell lennie.

 

15. § (1) Ha a távollevők közötti, elektronikus úton kötött szerződés a fogyasztó számára fizetési kötelezettséget keletkeztet, a vállalkozás egyértelműen és jól látható módon, közvetlenül a fogyasztó szerződési nyilatkozatának megtétele előtt felhívja a fogyasztó figyelmét a 11. § (1) bekezdés a), e), f), p), q) és r) pontjában meghatározott információkra.

 

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott esetben a vállalkozás köteles gondoskodni arról, hogy a fogyasztó a szerződési nyilatkozatának megtételekor kifejezetten tudomásul vegye, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után. Ha a nyilatkozat megtétele gomb vagy hasonló funkció aktiválásával jár, a gombot vagy a hasonló funkciót könnyen olvasható módon fizetési kötelezettséggel járó megrendelés vagy ennek megfelelő, egyértelműen megfogalmazott felirattal kell ellátni, amely jelzi, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele a vállalkozás javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után. Ha a vállalkozás nem tett eleget e bekezdésben foglalt kötelezettségének, a szerződés semmis. A semmisségre csak a fogyasztó érdekében lehet hivatkozni.

 

(3) A kereskedelmi célú internetes honlappal rendelkező vállalkozás köteles legkésőbb a fogyasztó szerződéses ajánlatának megtételekor egyértelműen és olvashatóan feltüntetni az esetleges fuvarozási korlátozásokat és az elfogadott fizetési módokat.

 

16. § Ha a szerződést olyan távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz alkalmazásával kötik meg, amelyen az információk megjelenítésére korlátozott hely vagy idő áll rendelkezésre, az ilyen szerződés megkötése előtt a vállalkozás az alkalmazott távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz útján közli legalább a 11. § (1) bekezdés a), b), e), f), i), p) és q) pontjában előírt tájékoztatást. A 11. § (1) bekezdésében meghatározott további információkat a vállalkozás a 14. §-sal összhangban bocsátja a fogyasztó rendelkezésére.

 

17. § Ha a vállalkozás távollevők közötti szerződés megkötését telefonon kezdeményezi, a telefonbeszélgetés megkezdésekor tájékoztatja a fogyasztót a vállalkozás nevéről, illetve annak a vállalkozásnak a nevéről, akinek a nevében telefonál, valamint arról, hogy a telefonhívás szerződés megkötésére irányul. E § nem érinti a vállalkozás 16. §-ban meghatározott kötelezettségét.

 

18. § A távollévők között kötött szerződés megkötését követően – ésszerű időn belül, de a termék adásvételére irányuló szerződés esetén legkésőbb az átadáskor, a szolgáltatásnyújtására irányuló szerződés esetén legkésőbb a szolgáltatás teljesítésének megkezdésekor – a vállalkozás tartós adathordozón visszaigazolást ad a fogyasztónak a megkötött szerződésről. A visszaigazolás tartalmazza

 

a) a 11. § (1) bekezdésében meghatározott tájékoztatást, kivéve, ha azt a vállalkozás már a szerződés megkötése előtt tartós adathordozón a fogyasztónak megadta; és

 

b) ha a fogyasztó a 29. § m) pontja szerinti nyilatkozatot tett, az erre vonatkozó visszaigazolást.

 

19. § A fogyasztó az arra vonatkozó kérését, hogy a vállalkozás a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítését már a 20. § (2) bekezdése szerinti határidő lejárta előtt kezdje meg, köteles a vállalkozóval kifejezetten közölni.

 

 

 

A teljes 45/2014. (II. 26.) kormányrendeletet itt találja: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.260043

 

 

 

 7.4. Etikai/ Magatartási kódex

 

Az Etikai/ Magatartási Kódex  célja, hogy a cukorbetegwebáruház.hu jelenlegi és mindenkori munkavállalójának/ munkavállalóinak erkölcsi- és normakontrollt nyújtson az elektronikus kereskedelemben való részvételhez.

A cukorbetegwebáruház.hu webáruház tagjai, belépésük napjától kötelesek a kódex szabályozásait magukra nézve kötelezőnek tekinteni.

A Szolgáltató vállalja, hogy minden tudásával és eszközével arra törekszik, hogy vásárlói számára maximális kiszolgálást nyújtson, ezzel is eleget téve a vevőcentrikus (fogyasztócentrikus) kereskedői magatartás követelményeinek. [ vevőkért elv ]

A Szolgáltató felelősséggel tartozik az általa forgalmazott termékek és/vagy szolgáltatások eredetiségéért, minőségéért, elérhetőségéért, az azokról feltüntetett információk tartalmáért, valamint azért is, hogy a kínálatban szereplő összes termék és szolgáltatás elérhető legyen. [ tartalmi elv ]
A Szolgáltató a saját webáruházában szereplő adatok beszerzését saját erőforrásaiból valósítja meg; szigorúan elitélendő a webáruházak tartalmának, adatainak, működési elveinek jogtalan másolása, lopása. [ egyediség elve ]
A Szolgáltató maximálisan köteles betartani az adatkezelési elvekre vonatkozó törvényi előírásokat, így köteles gondoskodni a Megrendelői (partnerei) által szolgáltatott személyes információk biztonságáról. [adatkezelés elve]
A kereskedőnek jogában áll termékeit és/vagy szolgáltatásait, az eladás ösztönzése érdekében reklámozni, tilos azonban a reklámokban valótlant, és/vagy megtévesztőt állítania, különös tekintettel arra, ha ezzel a vásárlóját megtévesztené, anyagilag károsítaná. [tisztesség elve]

 

 


 

Weoldalunk sütiket (cookie) alkalmaz egyes folyamatok biztosításához, az oldal használatával elfogadja a sütik használatát.